R&D

Sustainability

Inlabs produceert milieuvriendelijke, bio-afbreekbare capsules.

De klimaatneutrale en biodegradable capsules zijn een duurzaam alternatief op de schadelijke plastic -en aluminiumcapsules van de traditionele spelers op de koffiemarkt. De capsules zijn uiterst populair en bestaan voor meer dan 96% uit herbruikbare ruwe grondstoffen. De capsules composteren op 12 weken en mogen bij het restafval. Met deze bio-afbreekbare capsules zijn wij uniek in de markt. Sustainabilty staat op ons voorplan. Inlabs ademt ‘gezondheid’.

Onze 5 basisprincipes om duurzamer te verpakken:

  • Verminderen: We beperken het gewicht en het volume van uw pakket tot een minimum 
  • Hergebruiken: We kiezen voor verpakkingen die u makkelijk kan hergebruiken 
  • Vervangen: Verpakkingen met een grote milieu-impact of niet-recycleerbare verpakkingen worden vervangen door duurzame alternatieven 
  • Hernieuwen: We kiezen voor verpakkingen op basis van de biomassa 
  • Recycleren: We ondersteunen het model van de circulaire economie 

Inlabs maakt de juiste keuzes op vlak van duurzaamheid

Onze productielijn beschikt over het CO2Logic-certificaat. De keuze voor duurzaamheid is een goede indicator van de juiste milieuvriendelijke keuzes die we bij Inlabs maken. Onderstaande tabel toont dat niet enkel Inlabs, maar ook de consument deze trends volgt (zie bron). Aan de eerste 6 sustainability-sentimenten onder consumenten voldoen niet enkel onze bio-afbreekbare capsules en milieuvriendelijke verpakkingen, maar het vormt de basis van onze manier van zakendoen. 

Reduce plastic use
64.3%
Are worried about climante change
61%
Reduce food waste
59.7%
Recycle items
58.8%
Trust in recyclable labels
57.2%
Buy sustainable packaging
48.9%
Reduce energy use
47.2%
Repair broken items
43.9%
Reduce carbon emissions
36.4%
Eat less meat
30.6%
Donate tot environmental NGO's / charities
25.5%
Buy second hand
24.5%
Off-set their carbon emissions
23.2%
Rent items for specific occasions
18.3%
Prefer rent over ownership
12.9%
Buy from brands that support their social / politicals values
31.3%
Donate to NGO's / charities aligned with my values
30%
I am actively involved in political and social issues
29%
Purchasing decissions based on brands social and political beliefs
28.4%
Boycott brands that don't align with their social / political values
26.4%
Buy from purpose-driven brands
23.2%